Η αστρολογική
γνώση είναι το κλειδί για τη σωστή κατανόηση πολλών ιερών κειμένων. Ζωδιακό κύκλο
και ζωδιακά σύμβολα συναντάμε σε πολλές τοιχογραφίες ορθόδοξων
εκκλησιών σε οποιαδήποτε εκκλησία αν εξετάσουμε προσεκτικά τις τοιχογραφίες και
τις εικόνες συναντάμε το ζωδιακό κύκλο
που συμβολίζει το στοιχείο της ουράνιας «πεμπτουσίας που σύμφωνα με την
παράδοση συμβολίζει τους 12 Αποστόλους . Αστρολογία γνώριζαν (και εξακολουθούν
να γνωρίζουν, πολλά ορθόδοξα μοναστήρια και ορισμένοι φωτισμένοι κληρικοί λόγω της
σεληνιακής μεθόδου του ημερολογίου και των
γιορτών της. Ναι αυτή είναι οι αλήθεια που δεν τη λέει κανείς…οι θρησκευτικές εορτές υπολογίζονται σύμφωνα με το σεληνιακό
ημερολόγιο. Για παράδειγμα, το Πάσχα
- την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο της άνοιξης. Γιατί λοιπόν, η Εκκλησία αναφέρεται επισήμως για την αστρολογία
αρνητικά; Ναι ακριβώς γιατί η αστρολογία είναι ένα ιερό κλειδί για την
κατανόηση πολλών από τα μυστήρια. Στα χέρια ενός αμύητου προσώπου, μπορεί
να γίνει ένα εργαλείο που μπορεί εύκολα
να τεθεί υπό την υπηρεσία των σκοτεινών
δυνάμεων. Η πρόωρη γνώση σε ένα
απροετοίμαστο άτομο μπορεί να τεθεί σε πειρασμό, αποπλανεί. Όσο για την
πνευματική ανάπτυξη των ανθρώπων μπορεί να πέσουμε στην ψευδαίσθηση και την
αύξηση του ανθρώπινου πόνου. Η Πολιτική της Εκκλησία είναι καλά οργανωμένη για
όλες τις περιπτώσεις για να μπορεί να δικαιολογηθεί και να αντικρούσει. Έτσι, η
εκκλησία αποφάσισε να προστατεύσει τους λαϊκούς και τους ίδιους τους ιερείς από
άλλους πειρασμούς και εφόσον αυτή είναι η πολιτική της σεβόμεθα την άποψη της. Για
παράδειγμα, η Εκκλησία της Αλεξάνδρειας εόρταζε το Πάσχα την Κυριακή μετά την14η ημέρα της σελήνης που πέφτει πάνω ή μετά από την εαρινή ισημερία, την
οποία τοποθετούσαν στις 21 Μαρτίου. Ο
προσδιορισμός της γιορτής του Πάσχα είναι ένα απλό αστρονομικό-μαθηματικό
πρόβλημα, που καθορίζεται από τον κύκλο της Σελήνης. Το Ιουλιανό και το
Γρηγοριανό ημερολόγιο χρησιμοποιήθηκαν γι’ αυτόν τον προσδιορισμό. Η κατάσταση
της αστρολογίας θυμίζει το μύθο του
Προμηθέα που βλέποντας την κατάντια του ανθρώπινου γένους και την αδυναμία του
απέναντι στη φύση, ο Προμηθέας αποφασίζει να του χαρίσει τη φωτιά, έμαθε τους
ανθρώπους να χειρίζονται τη φωτιά, να δημιουργούν εργαλεία και τους έμαθε τις
Επιστήμες και τα γράμματα. (που σύμφωνα
με την μυθολογία έκλεψε από την Αθηνά) Οι
Θεοί τον καταδίκασαν όμως για κλοπή των ουράνιων
μυστηρίων επειδή έφερε στους ανθρώπους τη ζεστή φωτιά και τους έκανε ισχυρότερους, έδωσε ώθηση για
περαιτέρω πρόοδο. Την ίδια στιγμή, η αδικαιολόγητη χρήση της φωτιάς ήταν η
αιτία για πολλές δυστυχίες και καταστροφές. Παρά τον κίνδυνο της χρήσης της
φωτιάς, τώρα δόξα τω Θεώ, κανείς δεν εμφανίζεται να απαγορεύει τη χρήση της. Η
αστρολογία σε καλούς γνώστες και σωστά
χέρια που γνωρίζουν όχι μόνο την
κατάστρωση ενός αστρολογικού χάρτη, αλλά είναι
και πολύ καλοί γνώστες αστρονομίας μπορεί να γίνει ένας φάρος του φωτός.
Στα χέρια ενός κακού γνώστη μπορεί να φέρει πολλά προβλήματα.
Πώς λοιπόν
η Εκκλησία λασπολογεί ανθρώπους με
πτυχία ανωτάτων Πανεπιστημίων Αστρονομίας, Ασροφυσικής, μαθηματικών κ.λ.π που
μετά από σοβαρή μελέτη των φυσικών νόμων του Hubble, της ακτινοβολίας νόμος
του Wien, για το μήκος κύματος στο οποίο παρατηρείται το μέγιστο της
ακτινονολίας.Toυ Νεύτωνα της ουράνιας
δυναμικής και του νόμου της βαρύτητας κινήσεις των πλανητών. Η ακτινοβολία του Hawking
που προκύπτει από τον συνδυασμό της θεωρίας της σχετικότητας, της
κβαντομηχανικής και της θερμοδυναμικής. Της λαμπρότητας του
αντικειμένου στον έναστρο ουρανό του σύμπαντος και της F παρατηρούμενης ροή της
φωτεινής ακτινοβολίας , εκθέτει
επιστήμονες και ανθρώπους που έχουν αφιερώσει ολόκληρη τους τη ζωή στην
έρευνα και την επιστήμη;
Η
Εκκλησία πιστεύει ότι οι χριστιανοί λαϊκοί δεν είναι έτοιμοι για αυτό το δώρο,
το δώρο της κοσμικής γνώσης . Ο Μεσαίωνας υπήρξε περίοδος
οπισθοδρόμησης των επιστημών. Ο φόβος της ιεράς εξέτασης ο σκοταδισμός, απέτρεπε κάθε πρόοδο. Η
εγκατάλειψη του ηλιοκεντρικού συστήματος και η καθιέρωση ενός γεωκεντρικού ήταν
επιβεβλημένη από τη «Χριστιανική Ηθική». Ωστόσο κατά την περίοδο του Μεσαίωνα πρόοδος στην Αστρονομία υπήρξε από Άραβες
αστρονόμους (όπως ο al-Farghani, 9ος αιώνας μ.Χ.), κείμενά τους
μεταφράστηκαν στα λατινικά περί τον 12ο Αιώνα.
Μονή Ντεκούλου στό Οίτυλο
της Μάνης, ο Παντοκράτωρ και γύρω ο Ζωδιακός κύκλος.
Όμως από την άλλη πλευρά ο πανάγαθος θεός μας μέσα από τα
θεόπνευστα λόγια των Ευαγγελιστών μας λέει όλη την αλήθεια .Τη προσκύνηση των
Μάγων( βασιλιάδες αστρονόμοι ,αστρολόγοι, σοφοί της εποχής εκείνης) εξιστορεί ο Ευαγγελιστής Ματθαίος. Τους
παρουσιάζει να έρχονται από τα μέρη της Ανατολής στη Βηθλεέμ με οδηγό το λαμπρό
αστέρι και να προσκυνούν το Παιδίον, τον ενανθρωπίσαντα Υιό και Λόγο του Θεού. Κατά Ματθαίον 2:11 : αναφέρει
τρεις σοφούς, ο οποίοι έμαθαν για τη
γέννηση του Σωτήρα από την κίνηση ενός
άστρου . Τα ονόματά τους: Caspar,
Melchior και Balthazar. Βρήκαν το μωρό Ιησού και του έφεραν δώρα που
άρμοζαν στον υιό του Θεού, αναγνώρισαν τον Ιησού , από την πρόωρη παιδική
ηλικία του, ως βασιλιάς της γης. Και τα
τρία δώρα είναι συνήθεις προσφορές και δώρα που δίδονται σε έναν
βασιλιά. Μύρο που συνήθως χρησιμοποιείται ως λάδι του χρίσματος, λιβάνι ως
άρωμα, και το χρυσό ως ένα πολύτιμο δώρο.
Τα τρία δώρα των τριών αστρολόγων είχαν
πνευματική έννοια: το χρυσό ως ένα σύμβολο της βασιλείας στη γη, το
λιβάνι (ένα λιβάνι ), ως σύμβολο της θεότητας, και η σμύρνα (ένα έλαιο ταρίχευσης) ως σύμβολο
του θανάτου.
Με μόνο οδηγό το αστέρι και με τη θερμή και ακλόνητη
πίστη στην καρδιά έφθασαν στα
Ιεροσόλυμα. Εκεί χάνουν προς στιγμή τον ουράνιο οδηγό τους. Αναζητούν οδηγό από
τη γη. «Ποῦ ἐστιν ὁ τεχθείς βασιλεύς τῶν Ἰουδαίων ;», ερωτούν
τους Ιεροσολυμίτες. «Εἴδομεν γάρ αὐτοῦ τόν ἀστέρα ἐν τῇ ἀνατολῇ καί ἤλθομεν
προσκυνῆσαι αὐτῷ» (Ματθ. β, 2). μας εξιστορεί ο ευαγγελιστής
Με τις οδηγίες που πήραν από τους θρησκευτικούς άρχοντες
των Ιουδαίων ξεκινούν για τη Βηθλεέμ. Και να πάλι «ὁ ἀστήρ ὅν εἶδον ἐν τῇ ἀνατολῇ προῆγεν αὐτούς» (Ματθ. β΄ 9).
Η Παναγία και ο
Ιωσήφ δεν γνωρίζουν τίποτε από το μακροχρόνιο και περιπετειώδες ταξίδι των
Μάγων, ούτε περιμένουν τίποτε. Ζουν την αγία και αφανή ζωή τους στο σπίτι της
Βηθλεέμ. Ξαφνικά οι Μάγοι φθάνουν στο σπίτι, όπου έμενε η Μαρία με το Παιδίον
Ιησούς. «Καί ἐλθόντες εἰς τήν οἰκίαν εἶδον
τό παιδίον μετά τῆς Μαρίας τῆς μητρός αὐτοῦ» (Ματθ. β΄ 11). Ο Ιωσήφ πρέπει να
βρισκόταν στην εργασία του στα Ιεροσόλυμα ή στη Βηθλεέμ. Γι' αυτό και μόνη Της
η Παναγία τους υποδέχεται. Τι βρίσκουν εκεί; Μια σεμνή κόρη, που ακτινοβολούσε
την παρθενική αγνότητα και η Οποία ενέπνεε το βαθύ σεβασμό. Στην αγία αγκάλη
Της κρατούσε τον Υιό Της.
Χάρη αυτού, λοιπόν, του Νηπίου οι σοφοί Μάγοι της
Ανατολής ταξίδευσαν;άραγε να έφθασε στη σκέψη τους, ότι ο νεογέννητος Ιησούς
δεν ήταν μόνο ο Υιός της Παρθένου, αλλά και ο Μονογενής Υιός του προάναρχου
Πατρός, «ὁ πλήρης χάριτος καί ἀληθείας»
(Ιω. α΄, 14);Γεγονός πάντως είναι ότι εκδηλώνουν τα ευλαβικά
συναισθήματα που πλημμύριζαν την ώρα εκείνη τις ψυχές τους: «Πεσόντες προσεκύνησαν αὐτῷ» (Ματθ. β΄,
11). Και ανοίγουν τα θησαυροφυλάκιά τους, τα οποία είχαν, ότι πολυτιμότερο
υπήρχε στη μακρινή πατρίδα τους. Προσφέρουν «χρυσόν καί λίβανον καί σμύρναν» (Ματθ. β΄, 11).Οι ιεροί ερμηνευτές της Αγίας Γραφής- με τη συμφωνία και
του ιερού Χρυσοστόμου- εξυμνούν τους τρείς σοφούς αστρολόγους Γι' αυτό και ο
ευσεβής Υμνωδός της Εκκλησίας ψάλλει: «Τοῦ
Κυρίου Ἰησοῦ γεννηθέντος ἐν Βηθλεέμ τῆς Ἰουδαίας, ἐξ ἀνατολῶν ἐλθόντες μάγοι
προσεκύνησαν Θεόν ἐνανθρωπήσαντα· καί τούς θησαυρούς αὐτῶν ἀνοίξαντες δῶρα
τίμια προσέφερον, δοκίμιον χρυσόν ὡς βασιλεῖ τῶν αἰώνων καί λίβανον ὡς Θεῷ τῶν ὅλων, ὡς
τριημέρῳ δέ νεκρῷ σμύρναν τῷ ἀθανάτῳ» (3).Τώρα δείχνει ο Θεός το αστέρι στους Μάγους που πολύ
επιθυμούσαν να γνωρίσουν τον τεχθέντα Βασιλιά.
Αλλά και η πίστη και ο ζήλος των Μάγων ασφαλώς θα
εντυπώθηκαν βαθειά στην πάναγνη ψυχή της Παναγίας μας. Ένα αστέρι είδαν και
πίστεψαν ότι γεννήθηκε βασιλιάς από τον Ισραήλ. «Ἀνατελεῖ ἄστρον ἐξ Ἰακώβ, ἀναστήσεται ἄνθρωπος ἐξ Ἰσραήλ»,
πληροφορούσε η προφητεία, η οποία υπήρξε για τις εκζητούσες καρδίες τους
επαρκές κίνητρο για την εύρεση του τεχθέντος Κυρίου.
Έπειτα η εμφάνιση της Μητέρας του Παιδίου ήταν τόσο
πτωχική, δεν ήταν η αναμενόμενη. Και όμως οι τρείς φωτισμένοι από τον θεό αστρολόγοι της εποχής
εκείνης πίστεψαν πως το Νήπιο ήταν ο παντοδύναμος Βασιλιάς του
κόσμου, στον Οποίο αρμόζουν βασιλικές τιμές και δώρα!
Οι τρείς αστρολόγοι που παρακολουθούσαν τα άστρα και τον
έναστρο ουρανό ταπεινά και αθόρυβα
συμμετείχαν στο σχέδιο του Θεοῦ -Πατέρα για τον νηπιάσαντα Υιό Του. Πόσοι
χριστιανοί και σήμερα θα επιθυμούσαν να βρίσκονταν στη θέση των Μάγων! Και με
την καθοδήγηση αστεριού να οδηγούνταν στη Φάτνη, για να δουν την Παναγία Μητέρα
και να προσκυνήσουν τον ενανθρωπήσαντα Θεό. Να προσφέρουν κι εκείνοι τα δώρα
τους, να απολαύσουν την παρουσία Του!
Αλλά και για κάθε πιστή ψυχή υπάρχει Αστέρας οδηγός,
αρκεί να το θελήσει και να ακολουθήσει την αλάνθαστη πορεία του, για να βρει το
Χριστό μέσα από το θεόπνευστο έργο των ευαγγελιστών . Προφήτεψαν το ερχομό του
Ιησού από την άνοδο ενός αστέρα μπροστά τους, πήγαν το αστέρι που είχαν δει
στην άνοδο του, μέχρι που σταμάτησε πάνω
από τον τόπο όπου ήταν το παιδί. Όταν είδε ότι το αστέρι είχε σταματήσει, ήταν
συγκλονισμένοι με χαρά. Ο θεός προειδοποιεί
τους φωτισμένους μετά την επίσκεψή τους, ο Ιωσήφ και η Μαρία κατέφυγαν
στην Αίγυπτο την επόμενη μέρα! Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι και οι τρείς
ήταν αστρολόγοι, γνωρίζοντας την τύχη του Ιησού, έχοντας επίγνωση των
απειλών κατά της ζωής του, προειδοποίησαν τον
Ιωσήφ τον ξυλουργό και τον εφοδίασαν με το χρυσό, που δείχνει ότι η
σωτηρία έρχεται στην Αίγυπτο. Η ιστορία δείχνει τη φωτεινή πλευρά των αστρολόγων Μάγων και κανείς δεν αμφισβητεί τα λόγια του ευαγγελιστή
Ματθαίου περί των τριών αστρολόγων. Στο σημείο αυτό τα λόγια των υπόλοιπων
ανθρώπων νομίζω πως είναι περιττά. Τα λείψανά των τριών μάγων βρέθηκαν
από την Αγία Ελένη και
μεταφέρθηκαν στην Κωνσταντινούπολη μαζί με τον τίμιο σταυρό, αφού είχε βρεί τα
σώματα Melchior, Balthazar, και Gaspar τα
διακόσμησε με μεγάλα πλούτη και τα τοποθέτησε στην ΑγίαΣοφία, τελικά επί Ρωμαϊκής
Αυτοκρατορίας μεταφέρθηκαν στη Γερμανία και βρίσκονται στο
Παρεκκλήσι των Τριών Βασιλέων στον καθεδρικό ναό της Κολωνίας .
Η Ανατολική Ορθόδοξη γιορτάσει την
επίσκεψη των Μάγων στις 25 Δεκεμβρίου.Αναφορά στην άφιξη
των Βασιλέων Μάγων υπάρχει επίσης στα απόκρυφα ευαγγέλια.
Σύμφωνα με την απόκρυφη παράδοση, τα άτομα αυτά προέρχονταν από τον τόπο του
Πρεσβύτερου Ιωάννη (αυτοκράτορα της Αβησσυνίας).
Άλλος θρύλος διηγείται πως, μετά την Ανάσταση του Ιησού, ο απόστολος Θωμάς τους
συνάντησε στο Σαββά. Εκεί βαφτίστηκαν και χρίστηκαν επίσκοποι. Το έτος 70 αφού
έλαβαν μαρτυρικό θάνατο, ετάφησαν στην ίδια σαρκοφάγο.
Το 12ο αι. η Αγία Ελένη μετέφερε τα λείψανά τους στην Κωνσταντινούπολη.
Αργότερα, ο Φεδερίκος ο Ι ο Κοκκινογένης τα μετέφερε στην Κολονία, όπου
αναπαύονται μέχρι σήμερα φορώντας τις κορόνες που φορούσαν εν ζωή.
Η Κολονία αναδείχθηκε μαζί με τη Ρώμη και τον Άγιο Ιάκωβο της Κομποστέλλα, σε
ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα προσκυνήματος.
Επίσης υπάρχουν ιστορίες για την ύπαρξη ενός τέταρτου μάγου.
Η ιστορία δείχνει τη φωτεινό μέρος των αστρολόγων Μάγων και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την έννοια της αστρολογίας ως δαιμονική επιστήμη.
Η Αστρολογία ως επιστήμη για να γνωρίζει ο κόσμος δεν μπορεί να απαγορευθεί, επειδή κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει σε ένα πρόσωπο να σκεφτεί και να επιστήσει την προσοχή του στο απέραντο του ουρανού αυτός που το κάνει αυτό και λασπολογεί πέφτει στο ίδιο επίπεδο με τον μισάνθρωπο Ηρώδη. Ο Γιόχαν Κέπλερ το 1614 εξέδωσε τη θεωρία του σχετικά με το άστρο των Χριστουγέννων: «Το άστρο αυτό (της Βηθλεέμ) δεν ήταν οι συνήθεις κομήτες ή ένα άστρο, αλλά με έναν ιδιαίτερα θαυμαστό τρόπο κινούνταν στο κατώτερο στρώμα της ατμόσφαιρας…για να οδηγήσει τους Μάγους από τη Χαλδαία στη Βηθλεέμ». Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Κέπλερ, που έθετε τη Γέννηση του Χριστού στο έτος 6 π.Χ., οι πλανήτες Δίας και Κρόνος στη διάρκεια του 7 π.Χ. έλαβαν μέρος σε μια τριπλή ή μεγάλη συζυγία. Προσπέρασαν δηλαδή ο ένας τον άλλο στις 27 Μαϊου, στις 5 Οκτωβρίου και την 1η Δεκεμβρίου. Κάτι που κανονικά συμβαίνει μια φορά κάθε 20 χρόνια, μ’ έναν (παράξενο για τους Μάγους) τρόπο είχε συμβεί τρεις φορές σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Το γεγονός αυτό ταιριάζει με την παρατήρηση του Ματθαίου ότι οι Μάγοι πορευόμενοι προς τη Βηθλεέμ, "είδον" τον "αστέρα" και "εχάρησαν χαράν μεγάλην σφόδρα", προσθέτοντας ότι το "αστέρι" αυτό ήταν ίδιο με εκείνο "ον είδον εν τη Ανατολή" (Ματθ. 2,9-10). Καθώς ένα ταξίδι από τη Μεσοποταμία στην Παλαιστίνη με τα μέσα της εποχής απαιτούσε δύο ή τρεις μήνες, η χρονική αυτή απόσταση ταιριάζει με την αντίστοιχη φυσική κίνηση του πλανήτη Δία και τη διπλή εμφάνιση του κατά την είσοδο και έξοδο από την τροχιά συνάντησης με τους άλλους δύο πλανήτες. Τέλος ο Πατριάρχης Κύριλλος (ενώ ήταν ακόμα Mητροπολίτης) απαντά στην ερώτηση "Πώς αισθάνεσαι για την αστρολογία;». Είπε ότι η εκκλησία δεν καταδικάζει τη αστρολογία αλλά την «μαντεία με τα αστέρια", η γνώση της αστρολογίας σχετικά με την επίδραση του σύμπαντος σε όλα τα έμβια όντα, η γνώση των κύκλων και των ρυθμών είναι σημαντική και απαραίτητη". Η Αστρολογία όπως και τα πάντα είναι του - Θεού που τα πάντα εν σοφία εποίησε στα χέρια ενός καλού γνώστη δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί.
Η ιστορία δείχνει τη φωτεινό μέρος των αστρολόγων Μάγων και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την έννοια της αστρολογίας ως δαιμονική επιστήμη.
Η Αστρολογία ως επιστήμη για να γνωρίζει ο κόσμος δεν μπορεί να απαγορευθεί, επειδή κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει σε ένα πρόσωπο να σκεφτεί και να επιστήσει την προσοχή του στο απέραντο του ουρανού αυτός που το κάνει αυτό και λασπολογεί πέφτει στο ίδιο επίπεδο με τον μισάνθρωπο Ηρώδη. Ο Γιόχαν Κέπλερ το 1614 εξέδωσε τη θεωρία του σχετικά με το άστρο των Χριστουγέννων: «Το άστρο αυτό (της Βηθλεέμ) δεν ήταν οι συνήθεις κομήτες ή ένα άστρο, αλλά με έναν ιδιαίτερα θαυμαστό τρόπο κινούνταν στο κατώτερο στρώμα της ατμόσφαιρας…για να οδηγήσει τους Μάγους από τη Χαλδαία στη Βηθλεέμ». Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Κέπλερ, που έθετε τη Γέννηση του Χριστού στο έτος 6 π.Χ., οι πλανήτες Δίας και Κρόνος στη διάρκεια του 7 π.Χ. έλαβαν μέρος σε μια τριπλή ή μεγάλη συζυγία. Προσπέρασαν δηλαδή ο ένας τον άλλο στις 27 Μαϊου, στις 5 Οκτωβρίου και την 1η Δεκεμβρίου. Κάτι που κανονικά συμβαίνει μια φορά κάθε 20 χρόνια, μ’ έναν (παράξενο για τους Μάγους) τρόπο είχε συμβεί τρεις φορές σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Το γεγονός αυτό ταιριάζει με την παρατήρηση του Ματθαίου ότι οι Μάγοι πορευόμενοι προς τη Βηθλεέμ, "είδον" τον "αστέρα" και "εχάρησαν χαράν μεγάλην σφόδρα", προσθέτοντας ότι το "αστέρι" αυτό ήταν ίδιο με εκείνο "ον είδον εν τη Ανατολή" (Ματθ. 2,9-10). Καθώς ένα ταξίδι από τη Μεσοποταμία στην Παλαιστίνη με τα μέσα της εποχής απαιτούσε δύο ή τρεις μήνες, η χρονική αυτή απόσταση ταιριάζει με την αντίστοιχη φυσική κίνηση του πλανήτη Δία και τη διπλή εμφάνιση του κατά την είσοδο και έξοδο από την τροχιά συνάντησης με τους άλλους δύο πλανήτες. Τέλος ο Πατριάρχης Κύριλλος (ενώ ήταν ακόμα Mητροπολίτης) απαντά στην ερώτηση "Πώς αισθάνεσαι για την αστρολογία;». Είπε ότι η εκκλησία δεν καταδικάζει τη αστρολογία αλλά την «μαντεία με τα αστέρια", η γνώση της αστρολογίας σχετικά με την επίδραση του σύμπαντος σε όλα τα έμβια όντα, η γνώση των κύκλων και των ρυθμών είναι σημαντική και απαραίτητη". Η Αστρολογία όπως και τα πάντα είναι του - Θεού που τα πάντα εν σοφία εποίησε στα χέρια ενός καλού γνώστη δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί.
Ιερός Ναός των
Παμμεγίστων Ταξιαρχών στις Μηλιές Πηλίου
Ο Μέγιστος των Υμνογράφων Ρωμανός ο Μελωδός συνθέτει
στιχηρά προεόρτια και τρία κοντάκια για τα Χριστούγεννα μεταξύ των οποίων το
πλέον γνωστό που εξυμνεί τους αστρολόγους με το λαμπερό αστέρι της βηθλεέμ:
«Ἡ Παρθένος σήμερον
τὸν Ὑπερούσιον τίκτει
καὶ ἡ Γῆ τὸ σπήλαιον
τῷ ἀπροσίτῳ προσάγει
Ἄγγελοι μετὰ ποιμένων δοξολογοῦσι
Μάγοι δὲ μετὰ αστέρος ὁδοιποροῦσι
Δι’ ἡμᾶς γὰρ ἐγεννήθη παιδίον νέον
ὁ πρὸ αἰώνων Θεός.
By astrologer Alinda Kanaki-D.Mitras
Τα κείμενα είναι πνευματική ιδιοκτησία της ΑΛIΝΤΑ ΚΑΝAΚΗ
[ΑΡ. ΣΉΜΑΤΟΣ 200160] Απαγορεύεται
η αναδημοσίευσή τους και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου, με οποιονδήποτε
τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά, στο πρωτότυπο ή σε μετάφραση ή άλλη διασκευή,
χωρίς γραπτή άδεια της ΑΛIΝΤΑ ΚΑΝAΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.